piatok 21. júla 2017

Kajakár Dostál aj kanoista Fuksa sa stali v Miláne vicemajstrov sveta

Fuksa, ktorý bol strieborný aj pred rokom na šampionáte v Moskve, takmer celý závod viedol, ale na Brendelův drvivý záver nestačil. Nemecký kanoista stiahol takmer dvojsekundové stratu a mohutný posledný záber ho katapultoval ku zlatu.

"Ani neviem, ako som dopadol. Bol som druhý? Super, ale na druhú stranu zlato bolo blízko. Veľa blízko. Dal som do toho všetko, ale nestačilo. Vyšiel som ale Rio, čo je paráda, "povedal Fuksa novinárom a poukázal na to, že tohtoročný svetový šampionát je hlavný kvalifikáciou na olympijské hry v budúcom roku.

Minimálny rozdiel, ktorý ho pripravil o zlato, ho ale mrzelo. "Keď teraz počujem, že to bolo len o toľko, tak to trochu štve. Vďaka tomu som z toho možno trochu mrzutý, pretože viem, že to tam mohlo byť.Striebro je však parádny, "uviedol dvadsaťdvaročný kanoista, ktorý s Brendl prehral aj na nedávnych Európskych hrách v Baku.

Obhajca minuloročného kajakářského titulu Dostál naopak odišiel tri štvrtiny finálového závodu na štvrtej pozícii, ale potom sa začal posúvať vpred .

Predbehol Austrálčana Murrayho Stewarta a pred cieľom aj Fernanda Pimenta z Portugalska, na víťazného Reného Holten Poulsena stratil takmer pol sekundy.

"Išiel som rovnomerne naplno, presne tak, ako som si to naplánoval. Podľa medzičasov to bol môj ideálne preteky. Poulsen bol jednoducho rýchlejší, predsa len je to o päť rokov starší matador. Som ale rád, že som vo finiši predbehol Portugalcov a došiel druhý, "povedal Dostál.

Z toho, že neobhájil zlatú medailu z vlaňajška, nerobil vedu.Tešilo ho striebro. "Rozhodne nie som sklamaný. Som strašne rád, že mám medailu. Vlani som to bral skoro ako zázrak. Tento rok sa mi na jar niektoré preteky nevydarili a do pretekov som išiel s rešpektom, s pokorou k súperom. Vedel som, že si musím ísť svoje, a keď sa mi to podarí, že to bude dobré, "uviedol dvadsaťdvaročný Dostál.

Obaja českí medailisti sa v Miláne predstaví aj v nedeľu. Dostála čaká finále aj ako člena posádky štvorkajaku, Fuksa sa bude snažiť rozšíriť svoju medailovú zbierku na neolympijské päťstovke.

V popoludňajšom semifinálovom programe uspeli tri české posádky, ktoré sa tak tiež predstaví v nedeľňajšom finále.Na dvojstovke postúpil kajakár Filip Šváb, ktorý tak má vzhľadom na zloženie svojej záverečnej jazdy prakticky istý postup na olympiádu. Stačí mu dôjsť do cieľa.

Rovnako ako Šváb došli v semifinále druhí Deblkanoisté Jaroslav Radoň a Filip Dvořák na kilometri, na neolympijské dvojstovke bola tretia kanoistka Jana Ježová.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára